Page 24 - 1708479_GE_2017-02_96p_Highres
P. 24
HOEK NAVAL ENGINEERING
IncradiLock - civil - mainframe - body plan - parts - nests - design - workship -
VersaWorker - machinery - project management - cargo ship - passenger ship - CTV
- concept - cost of ownership - detail engineering - stability - IncradiLock - ci-
vil - mainframe - body plan - parts - nests - design - workship - VersaWorker - ma- 1
9
11
12
10
8
7
2
IJSKNABBELAAR
‘Beyond common practice’ raakt de kern
chinery - project management - cargo ship - passenger FRONT VIEW ship H
H
SB SIDE VIEW
Hoewel de naam doet vermoeden dat het
van de dagelijkse ontwikkelingen bij en
- CTV - concept - cost of ownership - detail engineering C L -
een lieflijk knagertje is dat aan ijs knab-
door Hoek Naval Engineering BV. Sinds
belt, is het in de praktijk een ijsverslin-
de start in 2009 wist dit ontwerp- en en-
stability- IncradiLock - civil - mainframe - body plan - parts
724
dende vaarwegmaker.
gineeringbureau zich te ontwikkelen tot
- nests - design - workship - VersaWorker - machine- = 1225 = ry - G
BASELINE
G
veelzijdige en betrouwbare partner. Het
Exploitatie van drijvend materieel wordt
-3
2
3
4
1
-2
-4
0
-1
1225 TYP.
team van deskundige tekenaars/engi-
project management - cargo ship - passenger ship - CTV - 2450 con-
aanzienlijk bemoeilijkt als het betreffen-
4900
neers gaat geen uitdaging uit de weg om
de oppervlaktewater door bevriezing niet
cept - cost of ownership - detail engineering - stabi- ISO VIEW lity
DECK VIEW
te komen tot een passende oplossing.
toegankelijk is. Belemmering door ijs is
- IncradiLock - civil - mainframe - body plan - parts - nests F
F
onwenselijk bij adequaat handelen in ge-
Geen ‘dertien-in-een-dozijn-oplossingen’
vecht situaties, bij humanitaire hulp of
maar innoverend aansluiten bij de be-
- design - workship - VersaWorker - machinery - project ma-
1225
anderszins.
hoeftestelling van de opdrachtgever met
nagement - cargo ship - passenger ship - CTV - concept - cost
daarbij een scherpe focus op modulari-
Hoek Naval Engineering ging ‘beyond
C L
teit, duurzaamheid, functionaliteit en
common practice’ en werkte in slechts
of ownership - detail engineering - stability - Incradi- Lock E
E
twee weken tijd het concept uit van de
‘low cost of ownership’.
1225
- civil - mainframe - body plan - parts - nests - design
ijsknabbelaar. Door innovatief gebruikt te
- workship - VersaWorker - machinery - project manage- ment
maken van ‘of-the-shelve components’
Een turn-key custom(ized) product voor
-4
-3
-2
2
3
4
1
-1
0
uit de baggerindustrie, dagmijnbouw
een serieproduct prijs en van uitzonder-
4900
D
- cargo ship - passenger ship - CTV - concept - cost of (12x) INCRADILOCK D
RECESS 700
lijke kwaliteit, dat is wat Hoek Naval En-
en wegenbouw ontstond deze ijsfrees.
ownership - detail engineering - stability - Incradi- Lock
Zowel elektrisch als hydraulisch aan te
gineering levert.
drijven en daarmee direct toepasbaar
BOTTOM VIEW
- civil - mainframe - body plan - parts - nests - de- sign
op het beschikbare materieel. De boot
Het begint met luisteren naar de wensen
- workship - VersaWorker - machinery - project manage- ment
C
of het ponton wordt aan alle zijden uit-
en eisen van de opdrachtgever. Aan de
gerust met de ijsfrezen en gecontroleerd
hand daarvan wordt een 2D-planteke-
- cargo ship - passenger ship - CTV - concept - cost of
1075
ning gemaakt waarin deze zijn opgeno-
INCRADIFLOAT & INCRADILOCK
gelanceerd op het ijs. Door het systeem
146
ownership - detail engineering - stability- IncradiLock - civil - mainframe - body
men en getoetst zijn aan de vigerende
Een ander voorbeeld van ‘beyond
in te schakelen vreet het ponton of de
C L
common practice’ is het gepatenteerde
boot zich door het ijs, waarbij het ijs ver-
regelgeving. Zodra de opdrachtgever de
B
plan - parts - nests - design - workship - VersaWorker - machinery - project manage-
wensen en eisen inderdaad vertaald ziet
malen wordt tot kleine vlokken. Door de
INCRADILOCK koppelingssysteem van
1375
ment - cargo ship - passenger ship - CTV - concept - cost of ownership - detail en-
Hoek Naval Engineering.
in een plantekening en technisch bestek,
snelheid van de diverse frezen onafhan-
Date:
Comments:
20170215
[mm]
Unit:
Updates processed
Scale:
1:20
Production Base
is het tijd voor uitwerken van het concept
gineering - stability - IncradiLock - civil - mainframe - body plan - parts - nests Projection:
kelijk bedienbaar te maken kan zonder
Mass:
Rivierdijk 643 F
Description:
3371 EE Hardinxveld-Giessendam
GENERAL ARRANGEMENT
The Netherlands
4
3
-4
-2
-3
1
-1
2
0
ontwerp naar de basis engineering. Dit is
Phone: 0031 (0)85 - 48 90 034
INCRADIFLOAT RAFT 4924
Door als Hoek Naval Engineering direct
voortstuwing een vaarweg gebaand wor-
E-mail: info@hoeknavalengineering.nl
Internet: www.hoeknavalengineering.nl
A
- design - workship - VersaWorker - machinery - project management - cargo ship - Rev.: 0 Sheet: Size: A1 A
All information within this drawing is proprietary
Company:
INCRADIFLOAT
to Hoek Naval Engineering BV and subject to
Drawing nr.:
international copyright laws. Therefore, any
Project nr.:
action with this document is subject to prior
den door het ijs.
de fase waarin zowel het ontwerp wordt
in de praktijk betrokken te zijn bij het
1/1
IF4924-01-01
IF4924
approval of Hoek Naval Engineering BV.
5
6
3
2
4
1
9
8
10
11
7
12
passenger ship - CTV - concept - cost of ownership - detail engineering - stability
Op dit moment is de ijsknabbelaar in
gebruik van diverse pontonsystemen,
doorontwikkeld en de hoofdconstructie
wordt bepaald. Kortom de fase waarin de
afronding van de basisengineering.
werd al gauw duidelijk dat er veel ver-
-IncradiLock - civil - mainframe - body plan - parts - nests - design - workship -
beteringen op functionaliteit, snelheid en
vorm wordt verfijnd, de hoofdcomponen-
VersaWorker - machinery - pro- ject management - cargo ship -
ten uitgekristalliseerd, de systemen ont-
eenvoud mogelijk waren.
worpen, de constructie wordt berekend
Het resultaat is daar: een volledig gecer-
passenger ship - CTV - concept - cost of ownership - detail
en getekend en de keurtekeningen wor-
tificeerd (Bureau Veritas / Lloyd’s Regis-
engineering - stability - In- cradiLock - civil - mainframe
ter) en gepatenteerd INCRADILOCK kop-
den opgemaakt. De basis is dan gelegd
voor de detailengineering. In deze fase
pelingsysteem. Belangrijk voordeel is de
- body plan - parts - nests - design - workship - VersaWor-
eenvoud in gebruik, de lage onderhouds-
wordt elk onderdeel in detail uitgewerkt
ker - machinery - project ma- nagement - cargo ship - pas-
in een 3D CAD-model en verwerkt tot
kosten en de enorme tijd- en kostenbe-
sparing in gebruik.
een bouwpakket. Het bouwpakket be-
senger ship - CTV - concept - cost of ownership - detail
staat uit gedetailleerde tekeningen met
engineering - stability- Incra- diLock - civil - mainframe -
Dit houdt in dat elke ponton module uit
onderdeelnummers en maatvoering. De
body plan - parts - nests - de- sign - workship - VersaWorker
volgende fase is de fysieke bouw en ui-
een enkel te behandelen onderdeel be-
staat dat uniform uitwisselbaar is. De
teraard bestaat dat naast werkvoorberei-
- machinery - project manage- ment - cargo ship - passenger
drijvers, de koppelingen, de spudpalen,
ding en inkoop ook uit documenteren en
ship - CTV - concept - cost of ownership - detail engineering
de ramps etc. altijd passend.
project management.
- stability - IncradiLock - ci- vil - mainframe - body plan
Hoek Naval Engineering Een turn-key custom(ized) product
Wouter Hoek
Email: wh@hoeknavalengineering.nl voor een serieproduct prijs en van
Kantoor: 085-4890034
Mobiel: 065 157 00 93 uitzonderlijke kwaliteit, dat is wat
www.incradifloat.com / www.hoeknavalenigineering.nl Hoek Naval Engineering levert.
hoek naval.indd 1 10-01-18 08:14